bol
In 1999 werd bol opgericht, toen nog als online boekenwinkel. Spoelen we 25 jaar vooruit dan zien we een enorme transformatie: bol staat vandaag de dag bekend als één van de grootste e-commerce platformen van Nederland en België. Op dit platform verkopen zo’n 50.000 ondernemers hun producten aan ongeveer 13 miljoen klanten. Dat vraagt om een serieuze aanpak, niet vreemd dus dat er bijna 3.000 mensen bij bol werkzaam zijn. Iedereen is welkom bij BOL, ‘de winkel van ons allemaal’. En daarom zet bol zich in voor diversiteit, gelijkheid en inclusie. Zowel onder haar medewerkers als onder haar klanten.
Waarom Flevokust Haven?
De centrale ligging in het land was voor bol…
In 1999 werd bol opgericht, toen nog als online boekenwinkel. Spoelen we 25 jaar vooruit dan zien we een enorme transformatie: bol staat vandaag de dag bekend als één van de grootste e-commerce platformen van Nederland en België. Op dit platform verkopen zo’n 50.000 ondernemers hun producten aan ongeveer 13 miljoen klanten. Dat vraagt om een serieuze aanpak, niet vreemd dus dat er bijna 3.000 mensen bij bol werkzaam zijn. Iedereen is welkom bij BOL, ‘de winkel van ons allemaal’. En daarom zet bol zich in voor diversiteit, gelijkheid en inclusie. Zowel onder haar medewerkers als onder haar klanten.
Waarom Flevokust Haven?
De centrale ligging in het land was voor bol een belangrijke factor om te kiezen voor Flevokust Haven. Door zich op een goede plek in Nederland te positioneren, kan zij de service richting zowel verkooppartners als klanten verder optimaliseren. Ze ziet het bedrijventerrein als een goede en bovenal duurzame vestigingslocatie met uitgebreide logistieke verbindingen. Ideaal voor innovatieve en logistieke bedrijven die duurzaamheid en circulariteit hoog in het vaandel hebben, zoals bol.
Toekomstplannen
Het plan? Haar meest ambitieuze fulfilment center op het gebied van technologie en duurzaamheid ontwikkelen. Het hele logistieke proces gaat op Flevokust Haven gebeuren: van het afhandelen van orders tot aan het opslaan van pakketten en de verzending ervan. Sinds 2023 is bol een zogenoemde ‘Benefit Corporation’ (B Corp). Dit houdt in dat ze voldoet aan hoge normen en eisen wat betreft de impact die zij als bedrijf maakt op diverse sociale en milieuaspecten. Denk aan het zuinig verpakken en verzenden van pakketten en aan het gebruiken van wind- en zonne-energie. Ook het aanbieden van een duurzaam assortiment past hier goed bij. Met laatstgenoemde helpt bol haar klanten een bewuste keuze te maken.
“We willen een langdurige en toekomstbestendige relatie opbouwen met Lelystad en echt onderdeel worden van de gemeenschap”